Oldalak

2012. augusztus 7.

Joghurtos levendula fagyi (sherbet)


Egyszerűen szeretem a levendulát... növényként a kertben, virágát a gyönyörű lila színével, szárított virágát dekorációként csokorba kötve, fellógatva a teraszon... imádom az illatát... imádom a levendulás csokoládé ganache-krémet, amivel bonbonokat szoktam tölteni... imádom a levendulás lakberendezési dolgokat, szalvétákat, bögréket, tálcákat, ajtódíszeket... soroljam még? Imádom ezt a levendulás hűsítő sherbetet is!
Biztos voltam benne, hogy fogok találni levendulás jeges finomságot a neten, hiszen van még pár levendularajongó blogtársam...végül némi kutakodás után egy kicsit variáltam, mivel kifejezetten csak sorbetet találtam, én viszont krémesebbet szerettem volna...
Az alapötlet innen származik, az arányok kismértékű változtatásával. A krémességet pedig a görög joghurttal, és egy nagyon pici mascarponéval értem el. (nem vittem túlzásba, mivel a múltkori mákfagyi belapátolásával már a heti zsírmennyiségem biztosított...) Igazából, ha jó sűrű a joghurt, a mascarpone el is hagyható!

Levendulafagyi

Hozzávalók kb 6-7 dl fagyihoz:

3,5 dl víz
20 dkg (nád)cukor
1 nagyobb citrom leve
 1-1,5 ek. levendula virág (lehet szárított is)
3 dl görög joghurt
1 evőkanál mascarpone

Elkészítés:

A vizet a cukorral és a citromlével felforraljuk, pár percig gyöngyözve főzzük, hogy sziruposabb legyen. A tűzről levéve beleszórjuk a levendulavirágot, és így hagyjuk kihűlni. Amikor lehűlt, leszűrjük, és apránként a joghurthoz adagolva krémesre összekeverjük. Ha szükséges, teszünk hozzá 1-2 evőkanál mascarponét. Jól kihűtjük, majd fagylaltgépben kifagyasztjuk. Ennek hiányában fagyasztóba tesszük, és óránként átkeverjük.
 Hmmm, isteni, krémes, a levendula épp csak annyira mutatja az ízét, amennyire kell, és kiváló hűsítő ebben a kánikulában! Aki teheti, próbálja ki!
Jó étvágyat! :)
 

2 megjegyzés:

  1. Fincsi lehet. Még fagyiban nem próbáltam, de az idén főztem bele a baracklekvárba és isteni lett:-)

    VálaszTörlés
  2. HajniZoli, próbáljátok ki! Tényleg nem azért, hogy hazabeszéljek, de még a férjem is rajongott érte, pedig ő annyira nincs oda a levenduláért...:)

    VálaszTörlés