Oldalak

2014. február 2.

Gofri - ropogós és mennyei reggeli



Fogalmam sincs, hogy házilag lehet e egyáltalán olyan gofrit készíteni, ami pont ugyanolyan, mint régen a belvárosban a Centrumnál a bódékban... Nekem még nem sikerült...  Nagyon sok receptet kipróbáltam már, és nagyon sokkal befürödtem, mert beleragad a sütőbe, a gofrisütő orrán-száján folyt a massza, és olyan lett mint egy darab szivacs... nohát, csak nem más is találkozott már ilyesmivel?
A minap hétvégén reggelire nem volt már itthon semmi értelmes dolog, illetve tojás, és némi joghurt igen, de sem sült tojásos dologhoz, sem simán joghurthoz nem volt épp kedvünk. Gondoltam akkor legyen amerikai palacsinta, csakhogy a spájzba menet megláttam a gofrisütőt... Inkább akkor gofri, de milyen recept? Kéznél volt a joghurtos amerikai palacsintáé, gondoltam mivel eléggé hasonlít egymáshoz a kettő, próbáljuk ki. Persze kisebb módosításokkal... Nagyon jót tett neki a joghurt, ízben is és állagban is, egyáltalán nem lett olyan szétfolyós, viszont gyönyörűen terül a gofrisütőben. Idáig ez a legjobb gofrirecept, amit próbáltam!  

Hozzávalók kb. 15 darab gofrihoz:

  • 220 g tönkölyliszt
  • 3 db tojás szétválasztva
  • 80 g barna nádcukor
  • 80 g olvasztott vaj 
  • csipetnyi tengeri só
  • 1 kk sütőpor
  • 100 g 3,5 % zsírtartalmú natúr joghurt
  • 150 ml tej


Elkészítés:

A tojásokat kettéválasztjuk, a fehérjéből csipetnyi sóval habot verünk.
A tojássárgákat habosra keverjük a cukorral. Hozzáadjuk a langyosra hűlt olvasztott vajat, kikeverjük. A sütőporral elkevert lisztet és a joghurtot felváltva adjuk hozzá, amíg egynemű masszát kapunk. A tejjel lazítjuk a masszát. Sűrű palacsintatésztaszerű masszát kell kapnunk. Végül a tojáshabot adjuk hozzá, mégpedig úgy, hogy a felét határozott mozdulatokkal belekeverjük, a maradék habot pedig óvatos, aláforgató mozdulatokkal adjuk hozzá.
A gofri sütése: Gofrisütő és gofrisütő között is nagy különbségek lehetnek, jó ha ismerjük a sajátunkat, milyen erősségen lesznek szépek a gofrik. Én minimális olvasztott vajjal kikenem a sütőrészt, és viszonylag magas hőmérsékleten aranybarnára sütöm benne a gofrikat (kb. 3-4 perc). Ha alacsony fokozaton, lassan sül, és haloványra sütjük, valóban nem lesz ropogós ez sem.
A gofrikat tetszés szerinti gyümölcslekvárral, tejszínhabbal a reggeli kávénk, forró csokink mellé fogyasztjuk. Mármint a hedonisták.... :)
Jó étvágyat! 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése